#KakLongMadison.

Assalamualaikum.

Sejak aku sampai di Madison minggu lepas, kerja aku asyik dok ke hulu ke hilir bawa budak-budak baru je. Aku ambil budak-budak bertuah tu kat lapangan terbang, aku dok bawak pergi Walmart lah, pergi Woodmans (ala-ala Giant kat Malaysia, tempat beli barang dapur) lah, ke sini la ke sana la. Aku rasa dalam seminggu ni, aku dah pergi Walmart & Woodmans tu dalam 5-6 setiap satu la. Eh penat lah pulak dok menghadap akak abang kat kaunter tu.

Tapi entahlah. Kalau aku tak buat benda ni, aku pulak yang risau. Budak-budak dalam MSA tu pulak, ramai yang macam buat tak tahu je dengan budak-budak baru ni. Kang tergolek budak-budak ni nak cari tempat beli makanan/barang lah, tempat nak pergi nak beli nombor telefon la, tempat nak mintak pasang internet la semua tu. Bukannya nak cakap budak-budak ni tak boleh nak berdikari, tapi dah kalau kita boleh tolong ringankan beban, takkan nak biar dyorang susah2 sangat.

Penat sebenarnya badan ni. Tapi takpelah, asalkan 'adik-adik' aku ni dapat menyesuaikan diri dengan elok, dan dapat 'settle down' kat tempat baru dengan baik. Nak buat macam mana, aku kan #KakLongMadison. Selagi tak siap semua benda yang kena siap, selagi tu aku takleh duduk diam.

Alahai Kak Long Syaza oi. Kot ye pun nak jaga budak-budak tu, janganlah sampai tak tidur tak makan tak rehat. ._.

Share this:

0 comments:

Post a Comment